Hunkemöller floreert in Gashouder met show: "We worden steeds ambitieuzer"

Tijdens de concertreeks afgelopen mei trokken allerlei prachtige vrouwen door het Cultuurdorp heen. De Hunkemöller show vond plaats op 10 mei met een waanzinnige productie. Westergas sprak Evelien Post om terug te blikken op dit spektakel.

First things first: Ter ere waarvan was deze show?

Dit is onderdeel van het Brand Event van Hunkemöller, oorspronkelijk voor de storemanagers. Van over de hele wereld worden zij ingevlogen om hierbij te zijn. Naast de show is er een tweedaags programma waarbij we hen meenemen door de aankomende strategie, producten, collecties en alles wat daarbij komt kijken voor het komende half jaar.

Van de gezichten in het publiek was vrijwel alleen bewondering af te lezen. Ook niet zo heel gek, van de modellen tot de aankleding. Alles zag er fenomenaal uit! Hoe waren de reacties van alle genodigden op de show? 

Overall een geweldige ervaring! Het kwam allemaal samen; de collectie, de stunning modellen, noem maar op. In samenwerking met het productiebedrijf The X hebben we ook iets supermoois kunnen neerzetten als het gaat om de algehele aankleding. Van de led schermen tot de lichten. De unieke Gashouder deed het als een festival ervaring aanvoelen. Al met al kwam het samen tot een waanzinnig evenement.

Binnen een dag vond er een grote verbouwing plaats in de Gashouder, waar o.a. de catwalk werd geplaatst. Ook wij als Westergas vonden deze setup er te gek uitzien. Hoe zijn jullie op deze catwalk en setup gekomen?

Dit is tot stand gekomen door onze Head of Creative en Head of Design in samenwerking met The X. Aan creativiteit ontbrak het niet. Dit moest ook wel, want bij voorgaande events werkten we altijd met gelaagde zittingen, zodat iedereen naar beneden kijkt op de catwalk. Gezien we dat hier niet deden, moest er een mooie oplossing komen zodat iedereen de show goed kon zien. Dit was daarin een mooie optie.

De show stond waarschijnlijk al langere tijd op de planning. Wat was jullie reden om deze in het Cultuurdorp Westergas en in onze Gashouder te houden?

Voorheen zijn we onderdeel geweest van de Amsterdam Fashion Week wat destijds op Westergas was. Zo speelden de ideeën al wat langer. Het industriële van de locatie vonden we altijd al mooi en de festival vibes kan je makkelijk creëren. Die combinatie vonden we een perfecte match! 

Niet geheel onbelangrijk: Hoe vonden jullie zelf de show, waar jullie zo hard aan hebben gewerkt, tot stand komen in de iconische Gashouder?

De afgelopen jaren was het door COVID enkel een filmshoot, dus om eindelijk met zo’n team een productie als dit te draaien met als uitkomst dit event. Alles kwam ineens samen en dat is een ervaring op zich. Qua branding en creatieve input voelde het als het beste event ever! Die ervaring en energie heeft iedereen meegenomen naar huis en vervolgens weer naar werk. 

Zijn er zaken die je bij een volgende keer anders zou aanpakken en zo ja, kan je iets specifieks noemen?

Ha! Tja, voor ons wordt het ook elk jaar groter, willen we meer en beter. We worden steeds ambitieuzer. Dat betekent automatisch dat je ook veel vraagt van opbouw, de modellen, planning en locatie. Hoewel een beetje stress en on the spot creatieve oplossingen verzinnen erbij hoort, zou iets meer ademruimte altijd een mooie bijkomstigheid zijn. In ieder geval een mooi streven voor het volgende event: Hoe kunnen we het nóg slimmer insteken?

Het was ook niet niks. Jullie hadden maar één dag om de hele setup klaar te zetten! 

Het was redelijk ambitieus allemaal, haha.

Als je terugkijkt, hebben jullie het doel wat jullie vooraf hadden gesteld, bereikt met deze show? Zo ja, waar zijn jullie het meest trots op of blij mee?

Absoluut! Naast de core groep, onze storemanagers, waren er ook veel influencers en pers aanwezig. Daarnaast zijn sales en PR uiteraard ook een belangrijk onderdeel. Voor die combinatie was dit event perfect! Het programma kwam mooi tot uiting; een culinair ontvangst met de foodtrucks, vervolgens een fantastische show en daarna nog een after party. Het had alle elementen van een goed event, we zijn daar heel trots op. Met de nog sudderende energie zijn we zelfs al bezig met de voorbereidingen voor volgend jaar. 

Bekijk de hele show en de collectie via deze link